KOSGEB, 22 Nisan 2026 itibarıyla AB Yeşil Mutabakat sürecindeki Türk ihracatçıları desteklemek için yeni bir program başlattı. Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (CBAM) kapsamındaki demir-çelik, çimento, alüminyum, gübre, hidrojen ve elektrik sektörlerinde faaliyet gösteren KOBİ'ler önceliklendirilecek.

Program; karbon ayak izi ölçümü ve sertifikasyonu, ISO 14064 sera gazı raporlaması, enerji verimliliği makine yatırımı ve yenilenebilir enerji entegrasyonunu kapsıyor. Toplam yatırım bütçesinin en az %30'u yenilenebilir enerji kalemine ayrılması zorunlu.

Başvurular 31 Temmuz 2026'ya kadar KOSGEB E-Devlet portalı üzerinden yapılabilecek. AB'ye son 2 yılda en az 1 milyon TL ihracat yapmış KOBİ'ler başvurabilir.